Tips til at finde tid til træning i en travl hverdag med børn

Har du børn, så ved du nok, at det kan være svært at finde tid til træning. Der skal laves mad, gøres rent, handles ind, underholdes og meget mere. Det er dog blot et spørgsmål om at prioritere sin tid og tænke smart, hvis du ønsker at inkorporere lidt træning i din hverdag. I denne guide får du 3 tips til træning i en travl hverdag, som du frit kan lade dig inspirere af.

Træn derhjemme fremfor i fitnesscenteret

Har du svært ved at finde tid til at komme i fitnesscenteret, kan du i stedet træne derhjemme. Hold formen med et kompakt løbebånd til hjemmet, som du kan bruge, imens du ser fjernsyn, planlægger næste uges indkøb eller får luftet tankerne. Vil du hellere styrketræne, kan det også nemt gøres derhjemme på stuegulvet. Der er altså ingen undskyldninger, og det er blot om at komme i gang.

Inkludér børnene i træningen

Et smart tip til at finde tid til træning, det er at inkludere børnene. Henter du for eksempel børnene på cykel eller med en babyjogger, så slår du to fluer med et smæk. I kan også hive en dag ud af kalenderen og bruge den i svømmehallen – så får du både brugt tid på børnene og træning. Har du større børn, så vil de helt sikkert synes, at det er sjovt at være med til styrketræning derhjemme.

Prioritér træningen

Når det kommer til træning, så handler det i bund og grund om prioritering. Du skal gøre op med dig selv, om du virkelig gerne vil træne – hvis ja, så er det bare et spørgsmål om at få træningen skemalagt. Ved blandt andet at planlægge de huslige pligter såsom indkøb, madlavning og vasketøj eller uddelegere opgaverne familien imellem, så kan der hurtigt frigives lidt tid, som du kan bruge på træning.